Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Omgaan met de solden: Enkele tips

 
 
Goede avond allemaal!
 
Tussen al mijn dagelijkse bezigheden door, bedacht ik afgelopen woensdag pas dat de solden al bijna in zicht zijn! Yikes, nu al! Dat vraagt wat voorbereiding. Daarom ben ik al volop bezig met mijn budget te bepalen en af te spreken met vrienden en familie waar we zoal gaan shoppen. het leek te dan ook leuk met jullie te delen met wat ik precies allemaal rekening hou als het aankomt op één van de grootste evenementen van het jaar: de solden...
 

  • 1ste En waarschijnlijk ook één van de belangrijkste puntjes: WAT zou je graag willen/moeten kopen? Dit schrijf ik vaak gewoon op in een schriftje, GSM of een memo. Als het lijstje vrij uitgebreid is maak ik graag onderverdelingen (vb: als titel 'schoenen' met daaronder de gewenste soorten + aantal)
 
  • Bepaal je budget. Ook al is het maar €100 dat je wil uitgeven, het geeft je meteen al een idee van wat je kan kopen en - jammer genoeg- wat niet en vooral naar welke winkels je dan best afzakt. Zo bespaar je jezelf al de nodige teleurstelling.
 
  • Bepaal de locatie. Een goede tip: Als je van plan bent heel wat winkels af te gaan is het beter een winkelcentrum op te zoeken. Gegarandeerd minder last van je voeten op het einde van de dag!
 
  • Ieder persoon zijn zin geven omtrent keuze van de winkels zal vooral tijdens de solden veel tijd kosten. Ik spreek uit ervaring! Spreek dus best samen af welke winkels jullie zeker willen binnengaan. Als je al op voorhand beseft dat dit uren (lees: gemakkelijk 5 uur) in beslag gaat nemen, ga je beter met wat minder personen of knoop je een vervolg aan je shoppingtrip.


  • Vooraleer je begint aan je shoppingtrip is het aan te raden wat te eten en te drinken. Het verwondert me tot op de dag van vandaag nog altijd dat ik door het winkelen vrij snel honger krijg. Je concentreren op de koopjes is dan vaak een verloren zaak.
 
  • Een tip die het shoppen aangenamer zal maken: Als je niet dol bent op winkelen met veel heisa rond je heen is het beter vrij vroeg een winkel binnen te stappen (dus tussen 10u -13u). Ook de eerste dagen en het eerste weekend mijd je liever. Opgelet! Wacht nu ook weer niet tot de laatste week want dan is het leukste al lang de deur uit.
 
  • Ga naar een buurt/ zaak waar het vertrouwd aanvoelt om er te winkelen. Alles moeten zoeken is geen pretje! desnoods zoek je je gewenste items al een keertje op (en pas je ze al eens) zodat je het op het moment zelf maar hoeft mee te nemen.
 
  • Shoppen in winkels is leuk, maar hou er rekening mee dat er vaak ook leuke deals te vinden zijn op webshops en dat vaak niet eens in de soldenperiode.


  • Las een pauze in! Of het nu een kwartiertje is of een uur, tussen het shoppen door is verstandig wat verstrooiing op te zoeken. Ik ga meestal op een bankje zitten, of ga iets drinken op een terrasje. Maar het leukste vind ik toch wel straatanimatie bekijken (wat ik vaak doe in Antwerpen).
 
 
Wat mijn plannen voor het soldenshoppen betreft kan ik je al een kleine tip geven: Eind volgende week ga ik voor een dagje naar Luik :-). Yay! Ik ben er al een aantal keer geweest, maar shoppen heb ik er nog niet echt gedaan. Spannend!
 
 
♥ ♥ ♥
Wat zijn jouw plannen?
Alvast een leuk weekend gewenst!
 
XoXo, Kimberley
 



0 reacties:

Een reactie posten