Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Shoppen in Luik: Dagje mediacité

 

Hey iedereen!

Wat een leuke dag was het gisteren zeg! Ik kreeg de laatste weken zin een uitstapje te plannen naar een winkelcentrum in België, eentje waar ik nog niet naartoe geweest ben. Eerst zat ik met het Wijnegem shoppingcenter in mijn hoofd (waar ik eigenlijk wel al naar toe ben geweest toen ik ongeveer 10 was), maar al snel raakte ik meer geïnteresseerd in Mediacité, Het gloednieuwe shoppingcentrum in Luik dat bekend staat voor de enige Primark in ons land. Natuurlijk ga ik niet graag alleen, dus wou mijn vader maar al te graag mee...
 

Ik blog nooit veel over mijn uitstappen, maar deze uitstap is absoluut het navertellen waard. Het begon allemaal gisterenochtend rond 8:30, toen ik de bus opstapte richting het station van Gent. Daar aangekomen kwam ik mijn papa tegen die al voor de tickets had gezorgd. Even snel een broodje en wat drinken gaan halen in de Panos, en dan snel op de trein richting Luik.

 
Wat doe je als je geen zin hebt om op de foto te staan? Juist ja: tong uitsteken! Op de trein was het vrij rustig. Ja, wat wil je met dit prachtige weer, iedereen is dezer dagen natuurlijk naar de zee of op vakantie.

 
Rechtover mij zat mijn papa. 54 Jaar maar nog altijd even zot als vroeger. Soms dacht ik dat met een puber op stap was. Die papa's he :-)...
 
 
Rond 11:10 kwamen we toe in het prachtige station van Luik-Guillemins. Het voelde er zeer ruim aan door het zeer hoge plafond. Dit is toch echt iets om jaloers op te zijn! Hopelijk wordt ons station (Gent-Sint Pieters) ook zo mooi als de werken binnenkort voorbij zijn...
 
 
 

 
Nog even snel poseren voor de foto voor een mooie brug vlakbij het station en dan snel vertrekken richting onze bestemming...
 

Ik had de straten opgeschreven in een schriftje zodat we gemakkelijk de baan vonden naar Mediacité. Toen we er bijna waren, hebben we een lichtjes andere weg genomen waardoor we gedesoriënteerd raakten. Gelukkig keek ik naar links en zag ik de voorkant van het winkelcentrum al voor ons.


 
De voorkant van Mediacité. Papa stond erop hier een foto te maken van hem. Rechts zie je een stukje van het RTBF gebouw, de belangrijkste tv-zender van Wallonië.
 
 
Dit is het dan, het winkelcentrum waar ik al een hele week naar uitkeek. Het oogt zeer ruim en het is er zeer klaar. De rode accenten langs de winkels en de ruiten zijn prachtig om naar te kijken. Ik kon er maar niet genoeg van krijgen.
 
 
 

 
Dit kleine gedeelte in het winkelcentrum is het enige zonder winkels, maar links heb je wel genoeg kraampjes waar je smoothies en fruit kan krijgen. Iets verderop begonnen de winkels weer....

 
Deze plek lijkt me uiterst geschikt voor kinderen. op de eerste verdieping heb je een aantal speelgoedwinkels en op het gelijkvloers bevinden er zich een carrousel en een trampoline...
 
 
Een plattegrond van het gebouw. Blijkbaar heb je er ook een schaatsbaan. Dat ben ik alleszins niet tegengekomen.

 
En dan nu een klein overzichtje van de winkels waar ik heb geshopt. JUMEX is een winkel die ik niet ken, maar mij opviel door de elegante schoentjes die ze er hebben. Verder verkopen ze ook tassen, portemonnees en accessoires. Deze winkel vond ik bijna helemaal op het einde van het winkelcentrum...
 
 
Claire's is een winkel dat ik kan herineren van toen ik zo'n 3 jaar geleden met mijn klas voor een dagje naar Canterbury in Engeland ben getrokken. Dit lijkt met de perfecte winkel voor het prinsesje in ons en is dan ook vooral gericht op tienermeisjes. Op de ietswat kinderachtige artikelen na vond ik toch een paar leuke producten. Deze winkel is vlakbij de ingang te vinden aan de linkerkant...
 
 
En dan de Primark. Overal waar je kwam in het winkelcentrum zag je wel iemand met zo'n zak rondlopen. Deze winkel is zeer populair, en dat is nog het minste wat je ervan kan zeggen. Als je binnenkomt merk je de grote ruimte op, maar ook het enorme aantal aan mensen. Nergens kon je door zonder op z'n minst 'excusez-moi' te zeggen en vaak vond je je maat niet eens. Maar Primark heeft ook z'n positieve kanten. Het personeel is er zeer vriendelijk, er is voor iedereen wat wils en de prijzen zijn er zeer voordelig...
 
 
Deze foto is getrokken van op de eerste verdieping. Deze verdieping strekt zich niet uit over de hele lengte van het winkelcentrum. Mijn vader vond dit een interessant gedeelte omwille van de grote Saturn die er zich bevindt.
 
 
Last but definitely not least: New Look. De New Look in Antwerpen is veel drukker dan deze. Wat een verademing. De collecties die er hingen waren enorm mijn ding maar jammer genoeg had ik niet genoeg tijd meer om een aantal dingen te passen. Ik ben dan maar met wat kleine artikelen de winkel uitgegaan, want we mochten onze trein niet missen. Deze winkel kan je ongeveer in het midden avn het gebouw vinden, aan de linkerkant.
 
Als ik terugdenk aan deze uitstap zal ik me vooral de ruime gangen, de vriendelijke mensen, de gezellige drukte en de paar unieke winkels herinneren. Ja, dit winkelcentrum vergeet ik zeker niet snel! Op een half uurtje stappen van het station kom je op een plaats terecht waar je je geen seconde kan vervelen. En als je moe bent van al dat shoppen, zijn er genoeg terrasjes en restaurants om tot rust te komen. Eén ding is zeker: hier kom ik zeker nog eens terug!
 
♥ ♥ ♥
Volgende week zal ik zeker een haul posten met daarin alle
 artikelen die ik in Mediacité heb gekocht :-)
 
Nog een fijne warme zondag gewenst aan iedereen!
 
XoXo, Kimberley
 


0 reacties:

Een reactie posten