Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Review: Nivea sun invisible protection sun spray

 

Hallo iedereen!

Het weer is de laatste dagen FAN-TAS-TISCH! Gisteren ben ik mijn week dan ook begonnen met een uurtje op het terras te liggen zonnen, samen met mijn hondje natuurlijk. Aangezien de zon zeer hevig schijnt en mijn huid lichtjes verbrand zonder bescherming, werd het tijd voor een nieuwe zonnespray. Ik sprong op mijn fiets en reed naar de steenweg, waar o.a. het Kruidvat zich bevindt. Zoals altijd was er weer een grote keuze tussen al die zonnebeschermers, maar uiteindelijk ging ik de deur uit met de invisible protection sun spray van NIVEA...
 


We beginnen zoals altijd weer bij de verpakking. Deze ziet er zeer vrolijk uit met de golvende rand, de blauwe en gele tinten en het compacte formaat. Dit was één van de kleinste zonnesprays die ik kon vinden in het Kruidvat. Deze spray lijkt me dan ook perfect om mee te nemen op vakantie, hoe kleiner, hoe beter. Raar eigenlijk dat er in zo'n klein flesje maar liefst 200ml zit. Dat zou je niet meteen verwachten. Toch vind ik dit ergens ook jammer aangezien ik hier rond de €15 voor betaald heb. Voor zo'n prijs verwacht ik op z'n minst 50ml meer, 250ml dus.
 
De factor die ik heb genomen, is er eentje van SPF 20, wat een gemiddelde beschermingsfactor is. Deze spray is te verkrijgen in zowel zeer lichte vorm (SPF 6-10) als zeer hoge vorm (SPF 50+). Voor iedereen wat wils, zo heb ik het graag. Als je de spray op je huid spuit komt er een zeer aangename geur vrij. Mij doet het denken aan een mengeling van vanille met appelsien, en ik ben er dan ook van overtuigt dat vele mensen deze geur zullen beamen, mannen vrouwen én kinderen.
 

Het product zelf lijkt heel sterk op water en moet je gewoon even snel uitsmeren na je het gespoten hebt op je huid. Deze formule trekt ook heel snel in, waardoor je heel snel weer je shirt kan aandoen. Eén van dé redenen waarom ik deze spray gekocht heb, is omdat het beweerd niet te vet te zijn. Een goede zaak voor mijn gezicht, aangezien dat van zichzelf al vettig genoeg wordt in deze tijd van het jaar. Ik bracht het aan op mijn gezicht en merkte wel een glans op -wat vrij normaal is als er SPF in een product zit-, maar echt vet werd mijn huid er nu ook weer niet van. Yay!
 
Als laatste en belangrijkste puntje zegt de spray 'water resistent' te zijn. Het zou dus tegen water moeten kunnen. Ik heb dit uitgetest door een klein beetje water van mijn flesje Vittel op mijn arm te gieten. De geur van de zonnespray was nog vrij duidelijk aanwezig, alhoewel ik vermoed dat het toch minder sterk was dan op de rest van mijn lichaam. Het zal waarschijnlijk dus tegen een klein spatje water kunnen, maar als je ermee het water ingaat, raad ik toch aan het daarna weer aan te brengen.
 
Alle plus- en minpunten op een rijtje:
 
+ Geur!
+ Kleine verpakking
+ Veel keuze uit verschillende SPF
+ Spray mechanisme
+ Trekt supersnel in

- Voor de prijs mag de inhoud wat meer zijn
- Je moet goed duwen op de spray
- Kan niet zo goed tegen water als het beweert


♥ ♥ ♥
 
Geniet nog van de zon, mét zonnespray op natuurlijk!
Tot snel!
 
Kimberley


0 reacties:

Een reactie posten