Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Oogschaduw: Meer dan je denkt



 Hey allemaal!

Je weet het misschien niet, maar mijn favoriet make up product is oogschaduw. Het is zeer fijn om al die verschillende kleurtjes op de markt te hebben waar je uit kan kiezen. Ook vind ik het leuk om hier verschillende effecten mee te bekomen: smokey, verfrissend, sensueel, romantisch, enz... Ook de finishes zijn zeer uitgebreid: metallic, glanzend, mat. Zelf werk ik het liefst met licht glanzende oogschaduw omdat het je ogen meer doet spreken. Je merkt het dus, met oogschaduw kan je gerust veel kanten op, maar wist je dat oogschaduw ook vaak een alternatief is voor andere make up producten? Ik vertel je er meer over...




1.Oogschaduw als Blush of Bronzer

Oogschaduw als blush? Zo gek vind ik het eigenlijk niet klinken. Ik deed het vroeger af en toe toen ik nog over een bescheiden make up collectie beschikte. Roze, beige, oranje, bruin, al deze kleuren zijn hiervoor geschikt. Qua finish raad ik je een matte oogschaduw als je dit wil gebruiken als bronzer, dit zal veel natuurlijk ogen. Bij blush maakt de finish weinig uit: mat, glanzend, je neemt maar wat jij mooi vindt.



2.Oogschaduw als highlighter

Highlighter is een product dat ik eigenlijk nog niet zolang in mijn make up collectie heb zitten. Waarschijnlijk komt dit doordat ik dit product nog maar een 2-tal jaar ken. Maar eenmaal je het gebruikt, kan je niet meer zonder! Alhoewel ik dol ben op dit product vind ik het zelf niet zo noodzakelijk dit aan te kopen. Als je de juiste oogschaduw gebruikt, kan je dit effect makkelijk zelf creëren. Hiervoor raad ik een licht glanzende/ poeder oogschaduw aan in bijvoorbeeld: gebroken wit. Natuurlijk heeft niet iedereen dezelfde huidskleur, dus wordt het zoeken naar jouw ideale tint oogschaduw. Zorgt de oogschaduw voor een verfrissend, licht glanzend effect op je huid? That's what we want!



3.Oogschaduw als eyeliner

Hou je van eyeliner maar vindt je dit te effect te hard voor jouw blik? Een oogpotlood kan hierbij helpen, maar zelf gebruik ik veel liever oogschaduw. Matte oogschaduw is hiervoor het meest geschikt maar voor een iets specialer (lees 'chiquer') effect kan glanzende oogschaduw ook leuk zijn, zeker in combinatie  met opvallende kleurtjes zoals donkerblauw, paars, of metallic grijs. Aan jou de keuze. Door oogschaduw te gebruiken als eyeliner wordt het gemakkelijk deze te vervagen, waardoor je dan weer een smokey effect bekomt....



♥ ♥ ♥

Zo, dit waren mijn tips. Als je zelf nog een aantal leuke ideetjes hebt om met oogschaduw
 te doen, aarzel dan niet dit in de commentarenbalk te delen :-)

Tot gauw!

XoXo, Kimberley

0 reacties:

Een reactie posten