Designed by Veethemes.com | Gooyaabi

Beauty favorites jan - feb 2016


Hey allemaal,

Hieronder vind je mijn beauty favorieten van de afgelopen twee maanden:



1. Dove dermaspa goodness body Cream

In de winter staat zorg dragen voor mijn huid hoog op mijn to-do lijstje. Met dat motto kocht ik eind vorig jaar deze nieuwe bodycrème. Met succes. De crème is zeer dun waardoor hij gemakkelijk te verdelen is over het hele lichaam. Ook de geur is zeer aangenaam. Dat ik ditmaal voor een potje koos i.p.v. een fles is geen toeval: ik vind dat dit bij zo mij veel vlotter aanbrengt, is wel minder hygiënisch, maar ja, dat neem ik er wel bij.


2. L'oreal infallible 24h-matte foundation

Oh, wat ben ik de laatste tijd toch dol geworden op dit merk, meer dan vroeger voor een of andere onbekende reden. Zeker de foundations van l'oreal vind ik er steevast uitspringen. Deze foundation gebruik sinds een 2-tal weken bijna dagelijks. De kleur '11 Vanilla' is een goede match met mijn bijna transparante huidskleur. De ondertoon zit ook goed. Verder is hij mat op een natuurlijke manier en, het allerbelangrijkste, hij houdt een hele werkdag lang. Op de verpakking beweren ze dat deze foundation een volledige dekking geeft. Maak daar maar een gemiddelde dekking van, wat ik trouwens perfect vind...


3. Too faced Chocolate bon bons pallet

Deze heb ik een maar weken geleden op mijn verjaardag zonder al te veel nadenken opgepikt tijdens een shoppinguitje in sephora, in Lille (Frankrijk). Wat mij zoal aanspreekt aan dit palette? De leuke mix van neutrale en wat gedurfdere kleuren, een goede mengeling van matte en satijn oogschaduw en de uitzonderlijke geur van chocolade als je het doosje open doet. De verpakking vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk, iets te meisjesachtig voor mijn stijl. De magnetische sluiting is dan weer een dikke duim omhoog. De kleuren zijn zeer 'on trend' wat me genoeg inspiratie geeft om hier een voldoende aantal looks uit te halen. 1 tip: kopen die handel!



4. MAC Lip pencil 'Hover' 

Lippotloden gebruik ik weinig tot nooit. Deze is de laatste tijd echter een uitzondering. 'Hover' van MAC is een medium roestbruine kleur die, in samenwerking met een beetje vaseline om de droogheid te compenseren, zorgt voor een mooi mat resultaat. Blijft lang zitten, vrij neutraal van kleur, just perfect...

5. Garnier Pure Active Mat Control dag crème

Ook dit is eigenlijk geen nieuw product voor mij. Ik gebruik het al ruim een half jaar. Dit wou ik gewoon onder de aandacht brengen aangezien ik er een tijdje tussenuit ben geweest met het bloggen. Deze verzorgende dagcrème zorgt voor een matte huid, verkleinde poriën, en net genoeg vocht voor mijn vette huid. Deze is gemakkelijk te verkrijgen in de supermarkt of drogisterij. Het enige nadeel? De verpakking (50ml) is veel te weinig :-( . daarom zorg ik er altijd voor dat ik eentje op reserve heb. Ik zou absoluut niet zonder kunnen. Over eerstewereldproblemen gesproken...


6. Amika: Heat defense serum

In hetzelfde uitje naar Lille, voor mijn verjaardag stapte ik een zaak binnen (Bleu Libellule) dat kappersmerken zoals L'oreal Professionnel en Bed Head verkoopt. Ik haalde mijn beste Frans boven en vroeg de verkoopster welke hitte beschermende producten voor het haar ze mij kon aanbevelen. Zonder aarzelen verwees ze me naar dit product van het merk Amika: (mij geheel onbekend trouwens). Het is een serum dat je zowel op droog als nat haar kunt aanbrengen. Het ruikt zeer aangenaam, net als een kappers product, en maakt mijn pluizig haar een stuk gladder. Sounds like a keeper tot me! Alleen weet ik niet goed waar ik dit merk zou kunnen online kopen. Als iemand dit weet, laat het me even weten. Dankjewel ;-)



7. Maybelline fit me concealer

Eén van de meest populaire concealers van het moment voor velen, ik ben geen uitzondering. Ik gebruik hel al jaren, maar gebruik hel de laatste tijd net wat vaker. Het is een ideale concealer voor dagelijks gebruik: smeert gemakkelijk uit,voelt vederlicht aan op de huid. Het resultaat is niet mat, eerder naturel, wat mij waarschijnlijk het meest aantrekt aan deze concealer. Voor zo'n €8 euro in de drogisterij is hij de jouwe, een koopje.


8. Sephora retractable brow pencil waterproof

Een wenkbrauwpotlood is een geheel nieuwe ervaring voor mij, maar wat ben ik blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan! Dit potlood van het huismerk Sephora zorgt in no-time voor een natuurlijk volle wenkbrauw. Het bijhorende borsteltje aan de andere kant kan je gebruiken om de lijnen te vervagen, of je gebruikt gewoon een van je eigen borstels. Zo makkelijk, zo snel, gewoon top!


9. Catrice Ultimate Stay lipstick '050 mauve your lips'

Een gouwe ouwe, of hoe zeggen ze dat eigenlijk? Deze lipsticks is misschien een van mijn oudste in mijn collectie, het is op dit moment zonder twijfel de meest geliefde. Deze koele mauve lipstick blijft urenlang op mijn lippen en past bij elke makeuplook.


Welke beauty producten hebben jouw hart gestolen afgelopen maand?


***

Xoxo, Kimberley 

0 reacties:

Een reactie posten